Friday, April 4, 2014

PUNCA KEBAS KAKI DAN TANGAN DAN CARA MENGATASI

PUNCA KEBAS KAKI DAN TANGAN DAN CARA MENGATASI
by suriani.mohd.ajhar@gmail.com    h/p : 0199673257

Adakah anda sering mengalami keadaan kebas pada kaki dan tangan? Ramai orang mengalami keadaan ini setiap hari dan ramai juga yang tidak menitikberatkannya. Awas, kerana ia mampu menjadi lebih parah apabila kita semakin berumur.

Simptom kebas pada anggota kaki atau tangan adalah berlaku disebabkan oleh beberapa faktor.

Antara Punca-Puncanya:


1. Tekanan yang dikenakan kepada sistem saraf pusat atau periferal.


2. Jangkitan virus seperti Shingle dan Herpes Zoster.


3. Sistem pengaliran darah di dalam badan kurang baik.


4. Carpal Tunnel Syndrome. Sindrome ini boleh berlaku disebabkan oleh berlakunya penyempitan dan tekanan yang dikenakan kepada saraf median (median nerve.) Pesakit biasanya akan mengalami kekebasan di bahagian tangan yang dibekal oleh saraf median. Biasanya kekebasan akan dialami di kawasan bahagian lateral tapak tangan  (ibu jari, jari telunjuk dan jari tengah).


5. Kencing manis. Diabetis mellitus juga dikaitkan dengan simptom kebas anggota tubuh. Justeru, pesakit digalakkan untuk sentiasa melakukan ujian pengesahan aras gula di dalam tubuh jika mengalami simptom seperti ini.


6. Ketidakseimbangan nilai kalsium, potassium dan sodium di dalam tubuh.


7. Kurang vitamin B12 dan juga vitamin-vitamin yang lain.


Apakah suplimen shaklee yang dicadangkan bagi masalah kebas kaki dan tangan ini?




1. OSTEMATRIX
Kekurangan kalsium menyebabkan gejala kebas kaki dan tangan. OsteMatrix mengandungi kalsium dan magnesium pada nisbah seimbang di mana magnesium penting untuk penyerapan kalsium. Kajian makmal menunjukkan kadar penyerapan kalsium di dalam ostematrix adalah menghampiri 99%. Diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, osteMatrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, zinc, vitamin D dan mangan. Mangan diketahui dapat menurunkan kandungan gula dalam darah.

2. B COMPLEX

Kekurangan vitamin B12 menyebabkan gejala kebas kaki dan tangan. B Complex mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. B Complex juga menggalakkan sistem saraf yang sihat dan berfungsi.

3. OMEGA GUARD

Pengambilan Omega 3 lemak penting untuk mengekalkan pengeluaran hormon yang seimbang seperti hormon prostaglandin. Prostaglandin memainkan peranan penting dalam banyak fungsi fisiologi seperti tekanan darah, pembekuan darah, fungsi saraf, arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi, saluran gastrousus , fungsi buah pinggang, dan pengeluaran horon lain. Ketidakseimbangan prostaglandin ini boleh membawa kepada penyakit.

4. VITALEA

Vitalea adalah multivitamin lengkap yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan tumbuhan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.


Untuk sebarang pertanyaan, konsultasi dan pembelian produk, anda boleh hubungi saya di ;

no telefon : 019-9673257
FB : suriani bt mohd ajhar
email : suriani.mohd.ajhar@gmail.com

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia

Followers