Sunday, April 27, 2014

CARA RAWAT GOUT

CARA RAWAT GOUT
by suriani.mojd.ajhar@gmail.com

Gout disebabkan oleh peningkatan aras asid urik atau masalah penyingkiran asid urik, atau gabungan dua masalah tersebut. Aras asid urik yang tinggi dikaitkan dengan darah tinggi, kencing manis, obesiti, penyakit jantung iskemia, hiperlipidemia jenis IV dan usia yang semakin meningkat.




Simptom gout :

Antara simptom gout ialah demam, bengkak, kemerahan dan kehangatan, sakit yang melampau serta mengejut, dan kekakuan pada sendi. 

Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terlibat dengan gout digerakkan. Keradangan tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit sakit dan bengkak, walau disentuh lembut, contohnya meletakkan selimut ada kawasan gout.

Gambar di bawah menunjukkan kawasan-kawasan yang berisiko diserang gout :


Gout selalunya menyerang ibu jari kaki pada serangan pertama. Bagaimanapun, gout juga boleh menyerang kawasan sendi-sendi lain seperti tumit, kekura kaki, lutut, siku, jari, pergelangan tangan, dan tulang belakang.

Terdapat beberapa vitamin shaklee yang disarankan untuk pesakit gout dan telah terbukti memberi kesan positif..

Ia adalah :

(1) VITAMIN C - untuk mengurangkan uric acid di dalam badan, sekurang-kurangnya perlu ambil 3 biji sehari, iaitu 1500mg.

(2) ALFALFA COMPLEX - Punca vitamin dan mineral yang diperlukan badan. Ini dapat mengurangkan pembentukan baru uric acid.

(3) OMEGA GUARD - Mengurangkan dan mengelakkan inflammatory (bengkak) pada anggota yang terkena serangan GOUT.

(4) PERFORMANCE DRINK - memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan abir dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

(5) VIVIX - Jika ada bajet, dan taknak telan macam2 suplemen, cukuplah sekadar dengan ambil Vivix. Tapi, jika dah ambil Vivix dan masih nak ambil No. 1 hingga 4 tadi, pun boleh, tiada masalah. Pastikan pengambilan air kosong mencukupi.


Ingin mendapatkan vitamin shaklee untuk gout?

Anda boleh hubungi saya di ;

Telefon : 019-9673257
Facebook : suriani mohd ajhar
Fanpage : pusat vitamin keluarga

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia

Followers