Sunday, September 7, 2014

5 SEBAB KENAPA SAYA SIBUK - SIBUK NAK JUAL SHAKLEE

5 SEBAB KENAPA SAYA SIBUK - SIBUK NAK JUAL SHAKLEE
by suriani.mohd.ajhar@gmail.com

Kenapa saya sibuk sangat nak jual shaklee? Haa meh sini nak cerita 5 sebab :

1) Best wooo... Ape yg best? Hehe.. Alhamdulillah saya dapat ramai kawan baru. Almaklumlah bila dah jadi suri rumah ni, memang terbatas sikit nak bersosial dan tambah kawan2... Tahun ni list tetamu utk open house hari raya saya bertambah... Jemputan open house utk saya penuhi juga bertambah. Seronok sangat tau..  Hubungan dengan kawan2 yg dah lame xcontact dan boleh kate dah xberhubung terus kembali terjalin. Ade jugak kawan2 baru saya yg sy dah jadi rapat, ade chemistry gitu, sesekali kami bergurau senda yg sangat best.. 

2) Kepuasan.. Ape yg puas? Hehe... Syok tau bila tiba2 dpt msg, 'akak, sy seronok sgt, sembelit dah hilang la'.. 'su, suami akak puji ckp makin berseri2'... 'dik, nak oder ajht lg, mak akak seronok sgt dah xsakit lutut, Alhamdulillah sgt2'.. Haaa x ke sgt2 best tu.. Really make your day! :) 

3) Syukur sgt2..Ape yg syukur sgt2 tu? Hehe...Bila saya buka fb, saya ada halatuju.. Saya ada sesuatu yg nak dibuat. Yaaa...saya nak kongsi kebaikan. Kalau xde ape2 yg nak dibuatla, agak2nya byk benda yg secara xsengaja saya dah terkongsi kat fb...mungkin gambar2 pun dah berlebih2an saya upload, status pun mcm2 sehingga kadangkala mungkin akan mendedahkan saya kepada dosa..Dosa kecilkan hati org ke, dosa mendedahkan aurat ke, dan macam2 lagi..Almaklumlah saya ni kalau time boring2, kadang tindakan di luar kawalan jugak..hehe..

4) Hati senang.. Kenapelah pulak hati senang ni? Hehe.. Ya, memang senang hati sangat2.. Sebabnya saya tak terikat dengan sape2.. Bos saya adalah diri saya sendiri. Nak solat sunat dhuha pukul 8.30 am? Nak keluar ambil anak pukul 11.30 am? Nak tidur pukul 1 pm? Nak pergi lunch dengan anak3 pukul 2 pm? Nak lipat kain baju pukul 3pm? Nak bawa anak2 pergi shoping pukul 4pm? Nak layan customer sambil breastfeed anak? Buatlah ape2 pun xde sape nak marah.. Yang lebih penting lagi, anak3 saya happy sangat mamanye sentiasa ade bersama mereka sepanjang hari.

5) Alhamdulillah.. ape tu yang Alhamdulillah sangat tu? Hehe.. Boleh buat duit. Bolehla duit simpanan saya tu bergerak laju sikit berbanding nak tunggu suami je tolong topup setiap bulan. 

6) Eh saya bukan setakat tambah kenalan saya tau. Tapi saya juga tambah kenalan anak3 saya. Anak3 saya seronok sangat tau dapat ramai kawan.. Selalu suruh saya pergi hantar ubat sampaikan kadang2 saya kena cakap, 'xde orang nak beli ubat lagi ni macamana mama nak hantar'.. :)

7) Kesihatan! Alhamdulillah, kesihatan keluarga saya pun lebih baik.. Bukan setakat saya, suami dan anak3 saya saja tau.. Tapi juga mak ayah saya dan mertua saya. Nak tau ape produk kesukaan mak ayah saya? ostematrix, b-complex dan herbal blend! Mertua saya pula? AJHT dan ostematrix! Tiap2 bulan topup tau! Best sgt kan..

8) Eh laju sangat taip tak sedar dah nak masuk sebab ke-8! Hehe terlebih sudahhh... Banyak sangat sebab sampai tak perasan dah terlebih. 

Ok disebabkan tajuknya cuma 5 sebab, jadi saya berhenti di sini dululah walaupun banyak lagi ni sebab yang saya nak bagitahu sebenarnya :) Banyak sangat hikmahnya kan, patutlah berniaga ni SUNNAH.. Ok next time saya sambung lagi ye.. :)

LAST SEKALI...SEPERTI BIASA... :)


NAK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE? :)

Boleh hubungi saya di talian 019-9673257
FB : suriani bt mohd ajhar

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia

Followers