Wednesday, February 26, 2014

KENAPA ZINK PENTING UNTUK SUAMI YANG NAK ANAK?

Kenapa zink penting untuk suami yang nak anak?
By suriani.mohd.ajhar@gmail.com     tel : 019-9673257

Zink adalah salah satu mineral yang sangat penting untuk suami. Zink dikatakan sebagai the ultimate sex untuk suami kerana zink dperlukan oleh lebih 200 enzim dan protin penting bagi lelaki untuk membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan sperma. Antara kesan jka kekurangan zink adalah penurunan hormon testosteron, pengecutan testis dan sperma yang lemah.

Zinc sgt penting utk kesuburan lelaki dan mematangkan sperma, terutama bagi suami yang terdedah dengan tembakau. Tembakau adalah tumbuhan yg menyerap logam dan logam yg paling byk diserap adalah kadmium. Kadmium ini pula mempunyai ikatan kimia yang seakan-akan zinc, dan bagi suami yang merokok, kadmium yg ada di dalam tembakau tadi akan menggantikan tempat zinc disebabkan struktur ikatan kimianya yang hampir sama. Keadaan ini menyebabkan kandungan zink di dalam badan berkurang. Kerana itulah lelaki yang merokok sangat perlu mengambil zink sebagai supplimen tambahan untuk membantu sistem reproduksi mereka.

Haa jadi para suami, terutama yang merokok tu, kalau anda nak cepat2 ada baby, nak meninggikan kemungkinan untuk isteri anda hamil, tak salah anda mengambil zink sebagai supplimen tambahan.

Yang menariknya lagi, shaklee sedar akan kepentingan zink dalam diet harian lelaki mahupun perempuan. Disebabkan itulah adenye supplimen zink dari shaklee ni.

Sekiranya anda berminat mendapatkan produk shaklee yang semulajadi, selamat dan halal ini, anda boleh hubungi saya di talian 0199673257 atau add saya di Fb..

Tak rugi tau, sebabnya harga sebotol shaklee ni sangat mampu milik. Sebotol yang mampu bertahan sehingga 4bulan, itupun kalau ambil setiap hari, harganya hanya rm32.

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia

Followers